Saturday, May 21, 2011

15 ThiNGs To Do BefoRE I Get MaRRieD,,:-D

ai cakap pasal nak kahwin ni kan teringat kat wedding kawan kerja aku minggu lepas..Roha nmenye..dah jadi Puan Roha dah skrg yee..mcm xcaye je skrg ni musim orang kahwin..sorg2 kawan aku kahwin..cepat jodoh dorg sampai tp aku???hehehe..dot..dot..dot...xpyh la tnye sbb aku pon xtau..serius mmg jeles gile ble tngok dorg naik pelamin ngan laki dorg..cantik sgt999..

pastu aku dah ade hobi baru skrg ni..tgk gmbo org kahwin..hahaha..mmg favourite aku skang..asal ade photographer gmbo kwin je mst aku nk tgk..mangsenye FB la kan mst add dorg..huhu..mane tau kan bknan ke ngn khidmat dorg nt leh la contact2 kan??btol x??

ok back 2 my tjuk entry,,what 15 things u want to do before u get married with the one u love??this is my answer,,

1. berjasa kat mak ayah sampai dorg btol2 boleh lepaskan aku..ish2 sdey je bnyi..

2. nak belikan dorg umah baru yang besar supaya lpas kahwin nt dorg leh dok same ngn aku,,ceh berangan..dalam mase same rumah sendiri la..

3. mau ade kereta sendiri dlu jd senang nak g mane2..xnk la nyusahkan mak ayah aku n laki aku nt..asyik nk kne amik aku blik kje je..

4. off course nak cari duit bnyk2..min dlm akaun mst ade 10K

5. make sure loan ASB mst kne ade dalam 20K..strt new life must have new plan..

6. mau belajar semua resepi masakan..xkire la lauk pauk ke..kuih muih ke..kek mengekek ke..hahaha..xde la aku malu n segan ngn mak mertua aku nt..btol x??

7. mau jmpe semua kawan2 pmpuan or laki dr sekolah..kwn time study uitm dlu..kwn keje, ex2, skandal2 lame..huhu..sbb nk bg kad jmputan la..n sambil2 enjoy ngn dorg 4 last time being the single..

8. pergi gym la dptkan 6 pack..hahaha xde la sampai 6 pack coz 2 untuk laki je..mst la mau dapatkan bdn yg solid..nak nmpk slim n cantik je..

9. try cari2 side income..mst la kne ade side income sbb nk harap gji je ssh gak kan??strt new life mst bnyk modal..

10. bljar care mnjadi seorang isteri, ibu, anak n wanita yang baik..contohnye mcm isteri Nabi Muhammad S.A.W..Siti Khadijah..

11. nak bawak family g bercuti,,semua ok xde yg tggal,,ceh ni lpas kahwin pon boleh kan??hehehe

12. nak khatam Al-Quran lg sekali,,klu boleh nk berterusan xnk sambung yg dulu2 pnye,,nk kne strt 3 4 bulan sblum get married..adekah tercapai hajatku ini??

13. nak g bercuti ngn semua kawan2 pompuan aku..mintak nasihat, tip2 yg bgus dr dorg..semua pompuan ok..no men entry..

14. cari pakej wedding yg sesuai ngn budget..n 1st skali mst mau hotographer yg hebat..coz i love wedding picture..hehe

15. mau cari pakej honeymoon yg best2 gak..paling penting mau pergi pulau..wah mst cantik n "best" kan??hahahahaha..ketawe guling2..

actually 20 things before u get married but i less it to 15 because no idea..hehehe..ok la 2 kan..semuanye blm tcapai lg dalam list ni..mintak2 la dapat tunaikannye..aminnn

on the top aku ade cakap pasal wedding mmber aku 2 kan si roha..ni ade pic wedding die..jap aku upload..credit to abg adly for editing pic,,santik sgt..kte mintak copy tau..




***Tahniah Roha & Shahril***





0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com